محل تبلیغات شما

توقفخودرو در شتاب بر روی جاده لغزنده می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. سیستم هایترمز ضد قفل ای بی اس (ABS) که از ابتدای کلمات (Anti-lockbraking systems) می آید این چالش را برطرف کرده اند. درحقیقت در روی سطوح لغزنده حتی رانندگان حرفه ای نیز نمی توانند بدون ترمز ای بی اس(ABS) به سرعت واکنش نشان دهند.

 

چرابه سیسستم های ای بی اس (ABS) نیاز دارید ، چه چیزیدر آن ها وجود دارد ، چگونه آن ها کار می کنند ، بعضی از انواع معمول چیست و بعضیمشکلات مربوطه به آن ها چیست.

سیستمای بی اس (ABS)

 

تئوریپشت ترمزهای ضد قفل ساده است. چرخ که ترمز گرفته شده است (جایی که تماس قسمت تایربه طور نسبی در حال تماس با جاده است) کشش کمتری نسبت به چرخی دارد که ترمز نگرفتهاست. اگر بر روی یخ گیر افتاده باشید می دانید اگر چرخ های شما بچرخند هیچ کششیبرقرار نمی شود. چون تماسی نسبت به یخ وجود ندارد. با نگه داشتن چرخ ها در حالسرخوردن موقعی که دارید سرعت خود را کم می کنید ترمزهای ضد قفل به دو صورت به شماسود می رسانند : شما چرخ را سریعتر متوقف می کنید و خواهید توانست در حالی که توقفکرده اید آن را اداره کنید. 

چهارجز اصلی هر سیستم ای بی اس (ABS) :

 

سنسورهایسرعت

پمپ

والو

کنترلکننده

 

سنسورهایسرعت

 

سیستمترمز ضد قفل نیاز به روشی دارد تا بداند که یک چرخ قفل شده است. سنسورهای سرعت کهدر هر چرخی قرار گرفته اند یا در بعضی مواقع در دیفرانسیل اطلاعاتی را فراهم میآورند.

والو

والویدر سیم ترمز هر ترمزی است که توسط ای بی اس (ABS) کنترل می شود.

 

دربعضی سیستم ها والو سه موقعیت دارد :

 

- درموقعیت یک ، والو باز است : فشار از سیلندر اصلی درست از ترمز عبور می کند.

- درموقعیت دوم ، والو سیم را می بندد که آن، ترمز را از سیلندر اصلی جدا می کند. ایناز افزایش فشاری جلوگیری می کند که بیشتر راننده مجبور بود  پدال را سخت ترفشار دهد.

درموقعیت سوم ، والو مقداری فشار را از ترمز آزاد می کند.

پمپ

 چونوالو می تواند فشار را از ترمزها آزاد کند باید روشی یاشد تا آن فشار را به عقببرگرداند. چه چیزی را پمپ انجام می دهد : هنگامی که والو فشار را در سیم کاهش می دهدپمپ ، فشار را به عقب برمی گرداند.


کنترلکننده

 

کنترلکننده کامپیوتری در خودرو است. کنترل کننده بر سنسورهای سرعت نظارت می کند و والورا کنترل می کند.

ایبی اس (ABS) در کار

 

تغییرپذیریبسیار متفاوتی دارد و الگوریتم ها را برای سیستم های ای بی اس (ABS) کنترل می کند.

کنترلکننده بر سنسورهای سرعت در هر زمانی نظارت می کند. به دنبال کاهش سرعت در چرخ بیشاز حد معمول هستید. درست پیش از اینکه چرخ قفل شود آن کاهش سریعی در سرعت را تجربهخواهد کرد. اگر سمت چپ کنترل شده نباشد ، چرخ می تواند بسیار سریع نسبت به هرخودرویی توقف کند. ممکن است متوقف شدن یک خودرو از سرعت ۹۶٫۶ کیلومتر در ساعت ۵ ثانیه تحت شرایط ایده آل زمانببرد اما چرخی که ای بی اس (ABS) دارد می تواندچرخاندن را در کمتر از یک ثانیه متوقف کند.

 

کنترلکننده ای بی اس (ABS) می داند که این کاهش سریع سرعت غیرممکن استپس آن فشار را کاهش می دهد تا ترمز آن سرعتی را ببیند سپس آن فشار را تا آن جاییکه کاهش سرعت رخ می دهد افزایش می دهد. این منتهی به این می شود که تایر با سرعتمشابه خودرو آهسته شود با ترمزهایی که تایرها را خیلی نزدیک نقطه ای حفظ می کنندکه آن ها شروع به توقف می کنند. همین امر به سیستم حداکثر قدرت ترمز را می دهد.

 

هنگامیکه سیستم ای بی اس (ABS) در کار است احساس میکنید که پدال ترمز می تپد. این از باز شدن و بسته شدن والوهاست. بعضی سیستم های ایبی اس (ABS) می توانند این سیکل را ۱۵ بار درهر ثانیه انجام دهند.


انواعترمز ضد قفل

 

سیستمهای ترمز ضد قفل از طرح های مختلفی بسته به نوع ترمزهایی که در حال کار هستند ،استفاده می کنند. به آن ها با توجه به تعداد کانال ها اشاره خواهیم کرد. که چهتعداد والو به طور مستقل و تعداد سنسورهای سرعت کنترل می شوند.

 

ایبی اس (ABS) چهار کانالی ، چهار سنسوری

 

اینبهترین طرح است. سنسور سرعت روی چهار چرخ است و والو جدایی برای هر چرخی وجوددارد. با این تنظیمات ، کنترل کننده بر هر چرخ به طور مستقل از هم نظارت می کند ومطمئن می سازد تا بیشترین نیروی ترمز به دست می آید.

 

 

ایبی اس (ABS) سه کانالی ، سه سنسوری

 

اینطرح به طور معمول بر وی پیک آپ هایی با ای بی اس (ABS) چهار چرخ وجود داشت که سنسور سرعت و والوی برای هر دو چرخ جلوییدارد در حالی که یک والو و یک سنسور برای چرخ های عقبی دارد. سنسور سرعت برای چرخهای عقبی در محور عقب قرار گرفته است.

 

اینسیستم کنترل مستقلی را برای چرخ های جلویی فراهم می آورند پس آن ها می توانندحداکثر نیروی ترمز را به دست آورند. با این سیستم ممکن است چرخ های عقبی درطی توقفقفل شوند که کارایی ترمز را کاهش می دهند.


ایبی اس (ABS) تک کاناله ، تک سنسوری

 

اینسیستم به طور معمول روی پیک آپ با ای بی اس (ABS) چرخ عقبی قرار دارد. یک والو دارد که هر دو چرخ عقبی را کنترل میکند و سنسور سرعتی که در محور عقبی قرار گرفته است.

 

آیاپدال ترمز را هنگامی که در شرایط لغزنده متوقف است پمپ دهم؟

 

بهطور قطع نباید پدال ترمز خودرو را با ای بی اس (ABS) پمپ کنید. پمپ کردن ترمزها تکنیکی است که گاهی اوقات در بعضیشرایط استاندارد استفاده شود تا به چرخ ها این امکان داده شود تا قفل شان باز شودبه منظور اینکه وسیله در طی توقف به طور مستقیم باقی بماند. در خودرویی با ای بیاس (ABS) چرخ ها هرگز نباید در این مکان قفل شوند پسپمپ کردن ترمز فقط زمان توقف را طولانی تر می کند.

 

درتوقف فوری در خودرویی با سیستم  ای بی اس (ABS) ، باید از پدال ترمزی به طور ثابت استفاده کنید و آن را در حالیکه ای بی اس (ABS) همه کار را انجام می دهد نگه دارید. احساسضربانی را در پدال احساس خواهید کرد که ممکن است به طور نسبی شدید باشد اما اینعادی است.

آیاترمزهای ضد قفل به طور واقعی کار می کنند؟

ترمزهایضد قفل به طور واقعی کمک می کنند تا بهتر توقف کنید. آن ها از قفل شدن چرخ هاجلوگیری می کنند و کوتاه ترین فاصله توقف را روی سطوح لغزنده فراهم می آورند. اماآیا به طور واقعی آن ها از وقوع تصادفات جلوگیری می کنند؟ این معیاری درست برایکارایی سیستم های ای بی اس (ABS) است. 

موسسهبیمه برای ایمنی بزرگراه ها چندین مطالعه انجام داده است جهت تلاش برای تعییناینکه آیا وسایل نقلیه به ای بی اس (ABS) تجهیز شوند دچارحوادث مرگبار بیشتر یا کمتر می شوند. در مطالعه ای که در سال ۱۹۹۶ صورت گرفته بود ، وسایل نقیلهتجهیز شده با سیستم ای بی اس (ABS) هیچ کاهش احتمالی رادر حوادث مرگبار نسبت به وسایل نقلیه نشان ندادند.

تفکرو تعمق بیشتری درباره دلیل آن انجام شد. بعضی افراد فکر می کنند که رانندگان ازخودروهای مجهز به سیستم ترمز ای بی اس (ABS) به طور صحیح استفادهنمی کنند. بعضی افراد نیز اظهار می کنند که چون سیستم های ای بی اس (ABS) امکان می دهند تا آن را در موقعیت توقف خطرناک تحت کنترل داشتهباشند افراد بیشتری با احساس اطمینانی که دارند از جاده خارج می شوند و دچار تصادفمی کنند.


بعضیداده های اخیر حتی ممکن است نشان دهد که میزان تصادف خودروهای ای بی اس (ABS) دار در حال افزایش است ولی هیچ مدرکی دال بر این وجود ندارد کهای بی اس (ABS) ایمنی کل را بهبود داده است.

♦️دنده مرده چیست و چرا نباید با دنده مرده رانندگی کنید؟

سیستم حمل و نقل عمومی در دبی :

خط فقر رانندگان تاکسی های اینترنتی آمریکا چقدر است؟

ای ,بی ,اس ,abs ,  ,ترمز ,اس abs ,بی اس ,ای بی ,به طور ,می کند

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

فروشگاه فایل 1 Margaret's blog دانلود رایگان مقالات ISI با ترجمه فارسی 2020 Eugene's game kaunosisi ::::...LILIOM....:::: عطر خودم reibirthdusmo آموزش قانون جذب دید در شب